diumenge, 17 d’agost del 2008

Caperucita en Manhattan



Caperucita en Manhattan
de Carmen Martín Gaite



Colección "Las tres edades"
Ediciones Siruela

Agost 2008





M'ha agradat que el primer pensament que surt al llibre és de "Celia en el colegio" de Elena Fortún. M'ha recordat les hores que vaig passar llegint les aventures de la Celia i el Cuchifritín i, tot llegint aquesta cita, veig que no eren històries tan tontes com poden semblar ara.

Aquest llibre m'ha encantat. És deliciós. És la història d'una nena, la Sara, que viu a Brooklyn i que la seva única sortida és els dissabtes, amb la seva mare, per anar a Manhattan a portar un pastís de maduixes a l'àvia. La mare és una persona patidora, grisa, que no entén en absolut la seva filla. L'àvia, actriu, cantant en la seva joventut, dóna ales a la néta, parla amb ella, li dóna vida.
La Sara, amb una imaginació impressionant, intel·ligent i amb una gran curiositat per tot té l'oportunitat un dia d'anar sola a Manhattan. Tota la història és bonica, va seguint el conte de la Caputxeta, tot i que el final és sorprenent i "diferent".
M'ho he passat molt, molt bé llegint les reflexions i els pensaments de la Sara. És nena, però les seves intuïcions i la manera de fer i pensar és de persona amb molt seny. Sap què vol i ho busca i ho aconsegueix.
És un llibre per a un públic juvenil, tot i que crec que als grans ens agradarà més que a ells.
No té res a veure amb altres llibres d'ella, com "Nubosidad variable" que em va agradar molt també.