divendres, 2 d’octubre del 2009

Premis Blocs Catalunya - 2a edició


2a Edició dels
Premis Blocs Catalunya

Edifici el Sucre
Vic, 2 d'0ctubre de 2009


Millor bloc corporatiu: Gestió del coneixement
Millor bloc personal: La volta dels 25 (Marc Serena)
Millor bloc de Cultura: Altres Barcelones (Cani Cortijo)
Millor bloc d'Educació: Educació emocional, una filosofia de vida
Millor format audiovisual: UMTSForum.net (Laureà Folch)
Premi Lletra - Literatura: Tens un racó dalt del món (J.M. Tibau)
Millor bloc polític: Construïnt sinèrgies (Raül Romeva)
Millor bloc TIC: Les TIC i la discapacitat
1r premi especial STIC.cat: Jil Van Eyle
2n premi especial STIC.cat: Somriures de Bombay

Com podeu veure no he guanyat. Però estic molt contenta d'haver arribat a finalista!
Felicito de tot cor als guanyadors i espero que segueixin treballant amb ganes a fi que cada dia hi hagi més gent "enganxada" als blocs en català.
Felicitats a STIC.CAT per la feina que fan i per l'organització d'aquest concurs. I molt en especial per la concessió dels dos premis especials que toquen als sentiments de les persones i ajuden a la millora de vida dels qui més ho necessiten.

El meu bloc no podia guanyar. No és àgil ni ràpid com ha de ser un bloc. És més com una caixa de records. M'agrada escriure el meu parer sobre les coses que llegeixo o veig o visc, i així faig un esforç de síntesi per resumir el que vull dir, un esforç d'escriptura i redacció buscant les paraules adients per a cada ocasió i procuro fer servir el català de la manera més digna i correcte que puc. I això és per a mi com una caixa on puc treure el nas el dia que vull i recordar aquell títol de novel•la o de pel•lícula o el nom d'aquell pintor que em va impressionar o els records d'un viatge que amb el temps es van desdibuixant.
I si a més a més el que escric hi ha gent que ho llegeix i li agrada o l'ajuda, jo estic encantada! Per tant, moltes gràcies a tots els qui em vau votar!

L'acte de concessió de premis va estar molt bé.
Nosaltres vam arribar per a poder escoltar les tres ponències sobre la visió econòmica del món tecnològic, dins la conjuntura global actual.
Van parlar: Franc Ponti, professor d l'escola EADA, especialitzat en Creativitat i Innovació aplicada a l'empresa; Joan Bellavista, President de l'Associació Internacional de Parcs Científics i Tecnològics; i Xavier Ferràs, Director del Centre d'Innovació Empresarial ACCIÓ CIDEM.
S'ha d’agrair als tres ponents el fet que parlessin amb una claredat i una senzillesa que tothom podria entendre què deien i perquè ho deien. Jo tenia por de perdre'm enmig de termes tecnològics als quals no estic avesada i, la veritat, vaig seguir molt bé totes les explicacions. En el fons és el sentit comú, el seny, explicat i aplicat. No només es treballa amb voluntat i creativitat sinó que fa falta el talent, i aquest no es troba només en el petit cercle on treballes; l'has d'anar a buscar fora del teu petit món; i per això hi ha les gran xarxes amb una quantitat impressionant de talent que, ben aprofitat, podria solucionar molts dels problemes que vivim en el món d'avui. Parlaven d'empreses però jo ho amplio , sobretot, a politics i gent que té poder per prendre decisions que ens afecten a tots i cada un de nosaltres.
En acabar, un pica pica bo i abundant amb un bon cava , de les caves Berdié, que destinen un 7% de les seves vendes a causes humanitàries, en cinc projectes diferents.

En conjunt va ser un vespre molt agradable, i vam poder captar la sensibilitat social, tant per la llengua com per les persones en exclusió, que tenen les persones que porten el STIC.CAT
Enhorabona a tots! I fins a l'any que vé.