dissabte, 20 de juliol del 2013

Tía Julia y el escribidor


Tía Julia y el escribidor
de Mario Vargas Llosa

Literatura Contemporánea
Seix y Barral


Juliol de 2013


Em costa llegir Vargas Llosa. N'he llegit un parell i no em quedaven ganes de llegir-ne més. Però la Maria Clara és una fervorosa fan d'aquest autor i m'ha passat aquest llibre.
L'he llegit. Però si l'he acabat ha estat per la Maria Clara.
Ho sento. No m'agrada Vargas Llosa. I en canvi no em perdo una novel·la de García Márquez, i m'agraden la majoria d'autors sud-americans. Què hi farem!
Mario Vargas és un noi de 18 anys que treballa a la Radio Panamericana i el seu somni és anar a París i viure en una mansarda. Però es troba amb la seva tia Júlia, que arriba de Bolívia després d'un divorci, i s'enamora cegament d'ella. La família no està gens d'acord amb aquesta relació, la troba escandalosa tant per la diferència d'edat com pel fet de ser tia i nebot i jo personalment trobo ridícules i infantils moltes de les actuacions de la tia Júlia.
A la feina en Mario estableix una relació singular i incomprensible amb un estrany personatge, en Pedro Camacho, escriptor de serials.
Arriben a casar-se i viuen junts a Paris nou anys.
La veritat és que l'única novel·la que em va agradar d'aquest autor i em va fer riure va ser "Pantaleon y las visitadoras", però era un registre totalment diferent.