dilluns, 2 de febrer del 2015

El dia que vaig fer vuit anys


El dia que vaig fer vuit anys
d'Antoni Pladevall
Premi Prudenci Bertrana

Columna

Gener de 2015


El dia que feia 8 anys l'avi Ton el va pesar a la bàscula de pesar patates. És el primer record que el va marcar en la seva infantesa. L'Antoni Pladevall viu  i creix a pagès i tot el llibre és una narració de les feines del camp i de la vida  al'escola, dels jocs, dels personatges... I acaba quan comença la secundària i va ja a l'escola de la capital comarcal. 
Si tenim en compte que va néixer l'any 1961 trobo que la vida al camp i a la ciutat és més diferent del que m'imaginava. Sembla que llegeixi les memòries d'algú de la meva edat, o més gran. 
Comprenc que és un recull costumista, que està ben escrit, però a mi no m'ha dit res. És un llibre que ha passat per les meves mans i no m'ha deixat empremta. Ho sento.