divendres, 8 de maig del 2015

La finestra discreta


La finestra discreta
Quadern de la Roda del Temps
de Antoni Puigverd

Libros de Vanguardia


És un llibre bo de llegir. En molts moments m'ha fet pensar en Josep Pla. Són texts curts, de temes diversos, arrenglerats en els mesos de l'any, formant la roda del temps. 
Antoni Puigverd ha volgut recollir en aquest llibre fragments solts que guardava, articles del diari sense la part periodística, sense dates. "És un cercle que vol retratar el pas de les estacions, rescatar lectures, records o viatges i deixar constància de la meva vacil·lant experiència vital, de la meva perplexa visió de les coses".
I dic que és agradable perquè són texts curts, sovint molt curts, que et deixen amb una serenor i tranquil·litat que ja necessitem en aquesta món on vivim on el present es desborda cada dia, on no tenim temps per a res, però també en un món on hem de ser conscients que poden canviar moltes coses, que els in puts que rebem a diari són molts però que tot això no ens ha de fer canviar res d'allò que és fonamental i continuem obligats a decidir com enfoquem l'existència, a què donem prioritat, com gestionem la part fosca, com ens relacionem amb els altres. 
La Nina em va regalar aquest llibre  i em va dir que era com un patchwork d'històries. Li he de donar les gràcies perquè aquesta lectura m'ha proporcionat estones molt agradables i quan l'he acabat m'ha sabut greu. L'enyoraré...