divendres, 19 de febrer del 2016

La filla estrangera


La filla estrangera
de Najat El Hachmi


edicions 62

Febrer de 2016


Tot i que l'autora diu que no és la seva vida, reconeix però que n'hi ha moltes coses; de la seva vida i de la moltes amigues amb qui ha parlat i viscut. 
És un llibre molt curiós. Ja saps que parlarà del problema de les dones marroquines quan arriben a Barcelona, el que es troben i el canvi de costums i de maneres de fer... Però el que més m'ha impressionat, m'ha agradat perquè no m'ho esperava és la lluita de les noies marroquines que arriben molt petites, o que neixen aquí i que es senten catalanes en la seva manera de viure i pensar. Però dins seu hi ha l'empremta del seu país d'origen i es senten malament si veuen la seva mare trista perquè no compleixen els costums de la seva terra. 
Quan acaba els estudis la noia ha de decidir si segueix estudiant, sense tenir recursos econòmics i entristint la mare, o acceptar el casament establert per a ella des que va néixer. Ella sap que no alliberarà la seva mare de la seva responsabilitat, de la seva feina, fins que no es casi. I aquí el dilema. Entre la seva llibertat i l'amor a la mare. 
La lluita que té, tot el que pensa, el qui la passa pel cap, les dificultats per trobar una feina pel fet de ser marroquina, la decisió i el que se'n deriva, la manera de tractar-la la gent del país... tot fa que vegis el món des d'un altre prisma, amb diferents colors i formes. 
M'ha agradat i he gaudit llegint-lo.

No seré més per vosaltres. Des d'ara seré per mi. Per mi o per qui vulgui, però ja no per cap dels que em volen esbiaixada, escapçada.